piątek, 24 lipca 2009

Kurczak lub wołowina z grzybami mun


Kilka lat temu moja przyjaciółka Monia poczęstowałam nas tym daniem.
Od tamtej pory zagościło na naszych stołach.

Monia przyrządziła wołowinę (przepis niżej)
Ja czasami robię też z kurczaka

Sporą garść grzybów mun zalać wrzątkiem i odstawić.
Piersi kurze pokroić w nie za duże kawałki
2 ząbki czosnku i 1 papryczkę chili wrzucić na oliwę, obsmażyć, dodać mięso,
obsmażyć.
Podlewać sosem sojowo - grzybowym , bulionem grzybowym lub mięsnym.
NIE SOLIC!!!
Grzyby pokroić w paseczki, dodać do mięsa.
Całość zagęścić mąką ziemniaczaną rozrobioną w zimnej wodzie.
Posypać orzeszkami arachidowymi (jeśli macie solone koniecznie przelać je
wrzątkiem, żeby spłukać sól.. jeśli są bez soli można je przesmażyć na patelni)
Podawać z ryżem

WOŁOWINA Z GRZYBAMI MUN
Ładny kawałek wołowiny bez kości –może, ale nie musi, być polędwica - ilość wedle uznania
Spora garść grzybów Mun
Alkohol - jakiś łiskacz albo coś innego w miarę wytrawnego
Sos sojowo - grzybowy
Kostka grzybowa lub "wywar grzybowy"
pieprz
Olej/oliwa do smażenia
1 papryczka chilli świeża lub suszona
ew. orzeszki arachidowe
1 - 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Grzyby zalać wrzątkiem i odstawić
Mięso pokroić na małe, cieniutkie plasterki - jakieś 2 cm na 2 (maximum )
Olej rozgrzać, wrzucić mięso, podsmażyć. Jak zacznie puszczać soki podlać
alkoholem. Dodać sporo sosu grzybowo sojowego, wrzucić kostkę, podlać gorącą
wodą (oczywiście, kostkę można wcześniej we wrzątku rozpuścić i tym rosołem
podlewać). Doprawić pieprzem, wrzucić papryczkę. Dusić do miękkości (ja
dusiłam w szybkowarze - uwaga.. sosu ma być sporo)
Próbować i w razie konieczności dodawać sos i rosół. Ostrożnie z solą - sos
jest dość słony
Grzyby pokroić drobno - mogą być paseczki.
Wrzucić do mięsa.
Mąkę ziemniaczaną rozpuścić w 1/2 kubka zimnej wody. Wlać do mięsa.
Wymieszać. Podawać z ryżem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz