sobota, 14 marca 2009

Tarta cytrusowa z bezą




wg Ainsleya HArriota




Piekarnik rozgrzać do 180 stopni


225 g mąki , 100 g cukru, 100 g pokrojonego w kostkę masła fru do miksera. Jak zacznie wyglądac jak kruszonka dodać 1 jajko (ja dodaje jeszcze kilka kropel wody), wyrabiać chwilkę mikserem, wyjąć , zagnieść ręcznie i gotowe błyskawiczne, pyszne i nie kruszy się

Masa:skórkę z 1 cytryny 300 ml soku z owoców cytrusowych ( w przepisie były tylko cytryny, ale ja wymieszałam cytrynę, limonkę i pomarańcze) i 225 g cukru zagotować


3 łyżki mąki kukurydzianej rozmieszać z 2 łyżkami zimnej wody, sypać do soku z cukrem i wymieszać dokładnie.


Podgrzewać mieszając aż masa zgęstnieje.


Zdjąć z gazu, lekko przestudzić, wbić 2 żółtka i 50 g masła, wymieszać.Odstawić




Beza: 2 białka ubić, dodając stopniowo 100 g cukruPianę wyłożyć na ciasto, całe powinno być przykrytepiec około 15 minut


NIE JESC NATYCHMIAST PO WYJĘCIU Z PIEKARNIKA.




Drugie zdjęcie niestety nie wyszło najlepiej, bo rozkroiłam jeszcze ciepłe i masa mi popłynęła :D

2 komentarze:

  1. jak to nie jeśc po wyjęciu z piekarnika?!
    takie ciepłe słodkości najlepsze ;-D

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie prosto z piekarnika jest płynne . Warto zaczekac aż chociaż trochę zgęstnieje

    OdpowiedzUsuń