sobota, 14 listopada 2009

Biała pizza z mozzarellą



Przepis pochodzi z ksiązki La cucina regionalne italiana. Campania

450 g mąki. Ja użyłam specjalnej do focacci.
30 g świeżych drożdży
100 ml letniej wody
100 ml oliwy
Szczypta soli
Większa szczypta grubej soli do posypania po wierzchu (w oryginalnym przepisie nie ma o tym mowy ;-)
200 g mozzarelli. Powinna być z bawolego mleka, ale ja użyłam zwyklej, krowiej
pieprz
Oryginał przewidywał jeszcze dwa ząbki czosnku. Dziecię szło jednak na imprezę urodzinową i wolałam, żeby goście nie wiedzieli co jadło 

Przesiać mąkę, połączyć z drożdżami rozpuszczonymi w letniej wodzie i 4 łyżkami oliwy. Posolić. Zagnieść. Odstawić na 1 h
Wyrobić, rozwałkować lub rozciągnąć w dłoniach. Wyłożyć na posmarowaną oliwą blachę do pieczenia. Ponownie odstawić do wyrośnięcia
Piekarnik rozgrzać do 240 stopni.
Mozzarellę drobno pokroić (czosnek pokroić w plasterki). Ser (i czosnek) ułożyć na cieście. Sypnąć obficie grubą solą, polać resztą oliwy
Piec .. no właśnie.. to zależy. Ja piekłam koło 25 minut jako że zużyłam całe ciasto na jedną prostokątna blaszkę. Przepis sugeruje, żeby ciasto podzielić na pół i wyłożyć nim 2 okrągłe blaszki o średnicy 24 cm – wtedy pizzy wystarczy 15 minut pieczenia, bo będzie cieńsza.

Naszą, grubszą, zajadałyśmy z cytrynową oliwą :)


Rzecz jasna wszystko zagniatał mikser, nie ja

4 komentarze:

  1. o cholipka ale to pyszne musi być, nie mówiąc o kaloryczności ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. I słusznie, bo po co mówic o kaloryczności? Grunt, że pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W życiu kalorii na oczy nie widziałam ;-)
    A tak poważnie, to nie da się tego zjeśc za dużo.. jest b. sycące

    OdpowiedzUsuń
  4. Kalorie kaloriami, ale frajda dla podniebienia bezcenna :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń