środa, 8 kwietnia 2009

Musy z białej czekolady

Mrożony mus z białej czekolady
Podłużną foremkę wyłożyć folią spożywczą
Zrobić syrop z 2 łyżek cukru i 5 łyżek wody. Gotować na małym ogniu, doprowadzić do wrzenia, gotować przez kolejne 1-2 minuty. Zdjąć z ognia
300 g białej czekolady pokruszyć i dodać do syropu
UWAGA : w syropie czekolada zaczęła mi sie skawalać. Żeby ją uratować wlałam trochę śmietany kremówki i lekko podgrzałam. Mąż energicznie mieszał :D Uratowaliśmy
Masę przestudzić
Wbić do niej 3 zółtka, utrzeć, wystudzić
300 ml śmietany ubić
Połączyć z masą
3 białka ubić na sztywno
Dodać do masy
Przełożyć do formy
Wstawić na noc do zamrażalnika
Podawać z sosem z owoców; u nas były truskawki - mrożone wrzuciłam do garnka z niewielką ilością cukru.
Zmiksowałam i schłodziłam
























i jeszcze jeden

20 dag białej czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej .
2 żółtka ubić z 5 dag cukru
0,15 l śmietany kremówki ubić
Czekoladę połączyć najpierw z żółtkami, następnie ze śmietaną. Białka ubić i dodać do masy. Połączyć bardzo delikatnie Przelać np do kieliszków i odstawić na kilka h do lodówki

i kolejny, najprostszy

W garnku rozgrzać niedużą ilość śmietany kremówki
150 g białej czekolady połamać, zalać gorącą śmietaną, dokładnie wymieszać. Czekolada ma się rozpuścić w całości
Resztę śmietany ubić (BEZ CUKRU)
Śmietanę i ostudzoną czekoladę połączyć
Odrobinę żelatyny rozrobić z wrzątkiem, ostudzić, wlać do masy.
Musem zalać np mandarynki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz