wtorek, 5 maja 2009

Ciasto bardzo czekoladowe


Przepis dostałam od koleżanki. Idealne ciasto dla osób będących na diecie Montignaca. Ja nie jestem, ale ciasto i tak pyszne :D

250 g gorzkiej czekolady – 70% kakao
5 jajek
Ciut wody
Ekstrakt waniliowy (niekoniecznie)
Skórka starta z 1 pomarańczy.
Czekoladę rozpuścić na parze z odrobiną wody. Przestudzić
Ubić pianę z białek.
Żółtka utrzeć z czekoladą, dodać odrobinę ekstraktu waniliowego. Wmieszać pianę z białek.
Przelać do wyłożonej papierem do pieczenia formy ( użyłam keksówki). Posypać skórką pomarańczową. Piec około 20 minut w temperaturze 120 stopni

5 komentarzy:

  1. Zrobiłam przedwczoraj to ciasto i mam pytanie:
    - czy czekolada ma sie całkiem rozpuścić, do płynnej konsystencji? "moja" nie za bardzo sie rozpuściła, była gęsta, "sucha", trudno było ją zmieszać z zółtkami a potem z pianą. Prze zto mam wrażenie że ciasto nei ejst takie jak być powinno.

    A ten "ekstrakt waniliowy" to co to jest dokładnie? Czego suzkać? Moze jakieś zdjęcie opakowania?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy skórka pomarańczowa nie robi się gorzka?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam, mam pytanie: jaki rozmiar keksówki był użyty w przepisie i na jaką wysokość wyrosło ciasto?

    OdpowiedzUsuń