poniedziałek, 19 października 2009

Ciasto jogurtowe na spodzie z płatków i białej czekolady





Ciasto luźno inspirowane Tortem z kremem winnym z ostatniego numertu „Mojego gotowania”

150 – 200 g białej czekolady
40 g masła
60 g płatków owsianych
40 g płatków kukurydzianych
25 g zmielonych orzechów nerkowca

Masa
200 g winogron
1 owoc granatu
Żelatyna – ilości nie pomnę, bo jak zwykle na oko sypnęłam
Pół szklanki białego wina
2 łyżki soku z cytryny
Skórka z cytryny lub limonki
3 łyżki fruktozy
2 łyżki likieru pomarańczowego
150 g jogurtu naturalnego
50 g serka naturalnego typu Bieluch

Czekoladę rozpuścić z masłem w kąpieli wodnej. Dodać oba rodzaje płatków i orzechy nerkowca. Dokładnie wymieszać, przestudzić, przełożyć do małej tortownicy, dokładnie wyrównać wierzch, przykryć folią aluminiową i wstawić do lodówki.
Masa:
Winogrona umyć.. ja swoje musiałam obrać i wypestkować , przekroić na pół
Wydłubać pestki z owocu granatu.

Wino wymieszać z sokiem z cytryny, fruktozą i skórką. Mocno podgrzać ale nie doprowadzać do wrzenia. Dodać żelatynę i likier pomarańczowy. Wystudzić porządnie, wmieszać jogurt i ser.

Odłożyć kilka winogron i trochę pestek granatu do dekoracji. Resztę owoców ułożyć na spodzie z płatków.

Masę wylać na spód, wstawić do lodówki i czekać aż się zetnie 
Ozdobić owocami



2 komentarze:

  1. podoba mi się ten spód, zwłaszcza te płatki i nerkowce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym się jednak dowiedzieć ile około było tej żelatyny albo tak na oko ile możnaby dać, bo ciasto jest całkiem ciekawe :)

    OdpowiedzUsuń