piątek, 14 września 2012

Na razie bułki do hamburgerów

Hamburgery dołączą niedługo :)
przepis pochodzi stąd
http://www.cincin.cc/index.php?showtopic=12304&hl=bu%B3eczki

przepis Reinharta, wersja na sponge 

Sponge: 
2,5 szklanki maki 
2 łyżeczki drożdży instant 
1,25 szklanki mleka pełnego i ciepłego 

Ma bąblować 45-60 minut 

DODAĆ w kolejności 
1 2/3 szklanki maki 
1,5 łyżeczki soli 
3 łyżki cukru 
1 żółtko rozbełtane 
1/4 szklanki masła rozpuszczonego lub miękkiego 

1 jajko z 1 łyżeczka wody do pomalowania wierzchów opcjonalnie 

Wyrabiać ręcznie 6-8 minut lub mikserem aż ciasto zacznie odchodzić od miski. zrobić test membrany*. Wyrastać 1,5-2 h w temp pokojowej, aż powiększy sie dwukrotnie.. Zrobić 12 kulek (mocno naciągniętych). Lekko spłaszczyć ułożyć na blaszce z pergaminem, posmarować olejem z wierzchu, zostawić na 50-80 minut przykryte folią lub ściereczką. można posmarować jajem jak powiększą się prawie 2 razy. 
Piec w 200 st 15 minut. Porządnie wystudzić (na siateczce oczywiście) 

* aby się w czasie WYRABIANIA ciasta przekonać, czy jest ono dobrze wyrobione robimy test windowpane - odrywamy z niego małą kuleczkę i rozciągamy i obracamy w różne strony - jeśli uda nam się rozciągnąć tak, żeby powstała na środku cieniutka warstewka ciasta przypominająca witrażyk, membranę, błonkę - ciasto jest OK. 

Ja - marghe - musiałam dolać nieco mleka bo ciasto wyszło dość sztywne.
Ograniczyłam też ilość cukru - dodałam płaskie 2 łyżki.
Bułek wyszło mi 11.

3 komentarze:

  1. Do tego też kiedyś dojdę. Dobrze, że wyjasniłaś co to jest test membrany, bo ja osobiście nie wiedziałam. Zresztą o pieczeniu bułek i chleba nic nie wiem, więc wszystko mnie dziwi.
    A teraz przeprowadzę test obrazkowy: jest czy nie jest ? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. WIKTORIA !!!!!!!! nie ma tego badziewia !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobiłam jak kazałaś :)

      A o membranie pisała autorka - Malgosimi,nie ja. Na membranach się nie znam.. jak na wielu innych rzeczach :D

      Usuń