poniedziałek, 18 stycznia 2010

Zupa z porów, gorgonzoli i musztardy


Potrzebny będzie wywar. Jakikolwiek, nie musi być mięsny.
Ja miałam akurat pod ręką parę skrzydełek i włoszczyznę, to zakręciłam cienki „rosołek”.
Z półtora litra by się przydało.

Może zrobię listę składników, będzie czytelniej

1, 5 litra wywaru
Łyżka masła
2 – 3 łyżki oliwy
5 porów – tylko jasna część
150 g sera pleśniowego typu gorgonzola
1 - 2 łyżki musztardy gruboziarnistej
1 – 2 łyżeczki musztardy sarepskiej lub innej ulubionej 
Sól
Pieprz

Pory porządnie umyć., Pokroić dość drobno
Masło i oliwę rozgrzać, wrzucić pory, garnek przykryć, smażyć na niedużym ogniu przez
ok. 10 minut.
Dodać pokruszony ser. Mieszać aż się rozpuści.
Wlać wywar/ rosół. Zagotować. Zmiksować albo i nie .. co kto woli. Ja zmiksowałam, ale
nie na gładko.
Dodać musztardę. Wymieszać, doprawić solą (ostrożnie) i pieprzem (nieostrożnie ;-) ).
Jeść.
Można na wierz sypnąć nieco startego żółtego sera, można dodać grzanki. W sumie dużo
można. Ale sama też jest bardzo smaczna.

2 komentarze: