wtorek, 20 kwietnia 2010

Klasyczny kurczak z cytryną


Wg Kena Homa

450 g piersi kurzej, pokrojonej w paski
1 białko
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka oleju sezamowego
2 łyżeczki mąki (śmiem twierdzić, że chodzi o skrobię) kukurydzianej
300 ml oleju z orzeszków ziemnych – dałam zdecydowanie mniej
2 łyżki pokrojonej dymki

SOS:
65 ml klasycznego chińskiego bulionu
3 łyżki soku z cytryny
1 łyżka cukru
1 łyżką jasnego sosu sojowego (znowu się postawiłam Kenowi i użyłam japońskiego.. co ja poradzę, że mi bardziej smakuje?)
1,5 łyżki wina ryżowego lub wytrawnego sherry
1.5 łyżki drobno posiekanego czosnku
1 – 2 pokruszone chili (suszone)
1 łyżeczka mąki (skrobi, skrobi) ziemniaczanej wymieszanej z 1 łyżeczką wody
2 łyżeczki oleju sezamowego

Mięso wrzucić do miski, wymieszać z białkiem, solą. Olejem sezamowym I skrobią kukurydzianą.
Odstawić do lodówki na minimum 20 minut.
Rozgrzać wok / patelnię, wlać olej i od razu wrzucić do niego kurczaka, mieszając szybko.. tak, żeby mięso nie przykleiło się do dna,
Po ok 2 minutach, kiedy kawałki kurczaka zrobią się białe, wyjąc je łyżką cedzakową.
Olej wylać. Wok osuszyć

Wszystkie składniki sosu OPRÓCZ skrobi i oleju sezamowego wlać do woka.
Zagotować, dodać skrobię zmieszaną z wodą.
Włożyć kurczaka I smażyć tak długo aż mięso będzie porządnie oblepione sosem. Dodać olej sezamowy.

Podawać z ryżem
My zjedliśmy z równie klasycznym ryżem smażonym z jajkiem :)

2 komentarze:

  1. z ryżem to bym z chęcią zjadła, zwłaszcza ze smażonym z jajcem

    OdpowiedzUsuń
  2. Ech, kocham takiego kurczaka. Jest nie dość, ze smaczny, to jeszcze pięknie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń