niedziela, 18 kwietnia 2010

Chińska zupa z kurakiem i pieczarkami

W ramach Chińskiego Tygodnia


NajpierW klasyczny bulion drobiowy wg Kena Homa

Trochę uprościłam i zubożyłam jego przepis

W oryginale jest znacznie więcej mięsa niż u mnie.

4 – 5 kurzych skrzydełek
1,5 litra wody
3 kawałki świeżego imbiru, obrane ze skórki i pokrojone na mniejsze kawałeczki
2 dymki – bez zielonej części
5 ząbków czosnku, lekko zmiażdżonych ale nie pozbawionych skórki
Sól
Pieprz

Dorzuciłam też 1 suszoną chili i 1 źdźbło trawy cytrynowej.

Kurze skrzydła włożyć do garnka, zalać zimną wodą, zagotować na małym ogniu.
W trakcie gotowania zbierać szumowiny.
Nie mieszać i nie dopuścić do gwałtownego zagotowania się wody.

Dodać resztę składników.
Gotować na bardzo małym ogniu przez jakieś 1,5 godziny.
Przecedzić (najlepiej przez gazę)
Wstawić do lodówki. Usunąć warstwę tłuszczu z powierzchni.

Z takiego bulionu można robić róóóóóżne zupy.

Ja zrobiłam prostą, lekką zupę z piersią kurczaka i pieczarkami.
Pasowałyby do niej jeszcze grzyby mun ale wzięły i wyszły.
A to składniki:

2 łyżki mąki kukurydzianej
4 łyżki wody
2 łyżki sosu sojowego (postąpiłam nieortodoksyjnie bo użyłam japońskiego.. a nie chińskiego)
3 łyżki ryżowego octu winnego
Pieprz
1 podwójna kurza pierś
Kilka pieczarek
1 papryczka chili
Cienki makaron ryżowy lub sojowy

Makaron ugotować wg instrukcji na opakowaniu. Przelać zimną wodą
Mięso pokroić w paseczki
Pieczarki oczyścić u i też pokroić
Mięso wrzucić do gotującego się bulionu.
Gotować 10 minut. Następnie dodać pieczarki.
Gotować kolejne 5 - 10 minut

W tzw międzyczasie wymieszać mąkę ziemniaczaną z sosem sojowym, octem, wodą. Dodać pokrojoną chili i świeżo zmielony pieprz.
Wlać do gotującej się zupy.

Podawać z makaronem

3 komentarze:

  1. Ale ta zupka ma fajny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o, taką zupę to i bez chińskiego tygodnia chętnie zjem

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie ją robię, jak się nażre i będę miał siłę to napisze :)

    OdpowiedzUsuń