piątek, 10 września 2010

Pomidorrrrowo

Trzy rózne dania na trzy rózne dni :)

Najpierw flan z ricotty, pomidorów i bazylii

Kolejny przepis inspirowany dodatkiem „Pomodoro”

Ilość na 4 – 6 osób

400 g pomidorów
2 ząbki czosnku
Pół pęczka bazylii
400 g ricotty
3 jajka
50 g sera – oryginalny przepis zakładał użycie provolone, ja użyłam cheddara, do którego dodałam nieco parmezanu. Całkiem smaczna mieszanka ;-)
Oliwa
Pieprz
Sól

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni

Pomidory obrać ze skórki, zmiksować razem z czosnkiem.
Na patelnię wlać łyżkę oliwy, przelać pomidory. Zredukować i przestudzić.
Doprawić solą i pieprzem.

Ricottę zmiksować z jajkami, bazylią i 25 g startego sera.
Masę serową połączyć z pomidorami, ew. doprawić

Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, posmarować ją cienką warstwą oliwy.
Przelać masę.
Piec jakieś 45 minut. Pod koniec pieczenia posypać resztą sera.

Pomidorowy "tatar" z bazyliowym sosem

inspirowany przepisem z dodatku do Sale e Pepe – „Pomodoro”
Kilka pomidorów, najlepiej różnych gatunków i kolorów. Mnie się udało kupić jedynie żółte i malinowe, oprócz najzwyklejszych czerwonych :)
Oliwa cytrynowa
Czarna sól .. Pieprz
Sos:
pęczek bazylii
2 łyżki dobrego octu – użyłam “granatowego”
Szczypta mielonej ostrej papryczki
50 ml oliwy
Sól
Pomidory pozbawić skórki. Pestki tym razem zostają :)
Pokroić w kostkę, wrzucić na sitko i odstawić na jakieś 30 minut.
Składniki sosu zmiksować. Gdyby okazał się za gęsty można wlać łyżkę wrzątku.
Pomidory ułożyć dekoracyjnie (albo i nie;-) ) skropić cytrynową oliwą, sypnąć solą.
Podawać z sosem.
Pomidory były dodatkiem do smażonego panierowanego sera. Zdjęć mu nie robiłam bo obywatel niespecjalnie zasługuje , poza tym nie jest fotogeniczny :)

Pomidory faszerowane

6 pomidorów
Pół szklanki czerwonego ryżu
Pół szklanki zwykłego ryżu
150 g pleśniowego sera
1 mały ząbek czosnku
1 czubata łyżeczka pasty sambal
Kilka listków bazylii
Pieprz
sól

Pomidory wydrążyć (miąższu nie wyrzucać!), posolić i postawić do góry dupką (uuups). Niech się powypinają przez jakieś 20 minut.
W tym czasie ugotować ryż
Miąższ (niekoniecznie cały) zmiksować z serem, czosnkiem i bazylią. Doprawić do smaku, dodać sambal.
Wymieszać z gorącym ryżem.
Odstawić do przestudzenia

Farszem wypchać pomidory. Można jeść na lekko ciepło, można wstawić do lodówki





5 komentarzy:

  1. uwielbiam dania z pomidorami. najbardziej podoba mi się tatar;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkie dania prezentują się arcysmakowicie, ale mnie najbardziej zaciekawił flan:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rrrrraaany aż ślinka cieknie. Uwielbiam pomidory w każdej postaci. Mniam, na pewno to wszystko zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem dlaczego, ale wolę zdecydowanie nadziewać papryki, niż pomidory.
    Marghe, jeśli nadal interesuje Cię zaglądanie do mnie, to potrzebuję Twój adres mailowy, by wyslać Ci zaproszenie. Byłoby mi bardzo miło. (mój to lashqueen@wp.pl). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. My nie przepadamy za papryką, a uwielbiamy pomidory:)
    Odezwe się wieczorem na maila

    OdpowiedzUsuń