czwartek, 13 stycznia 2011

Kurczak z porami, czerwoną soczewicą i pomidorami




Kolejny przepis z książki „ 500 chili recipes”. Lekko zmodyfikowany
Szklanka czerwonej soczewicy
500 g kurzej piersi, pokrojonej w kostkę
Olej roślinny
2 średniej wielkości pory – pokrojone w talarki
5 papryczek chili, suszonych
4 liście curry
1 łyżeczka gorczycy
2 łyżeczki mango w proszku
2 średnie pomidory, obrane i pokrojone w kostkę
½ łyżeczki chili w proszku
1 łyżeczka kolendry w proszku
Sól
Świeża kolendra

Soczewicę opłukać. Gotować 10 minut w osolonej wodzie.
Odcedzić i odstawić na bok.
Na rozgrzany olej wrzucić pory, chili, liście curry i gorczycę. Przesmażyć. Pory powinny zmięknąć.
Dodać mango w proszku, pomidory, chili w proszku, kolendrę , sól i kurczaka.
Smażyć 8 – 10 minut. Dodać soczewicę i smażyć kolejne 2 minuty
Podawać ze świeżą kolendrą

4 komentarze:

  1. Wspaniałe połączenie lubianych przeze mnie składników. Bardzo mi się podoba. Kocham czerwoną soczewicę.

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam... smakowite jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pewne zapasy soczewicyi zastanawiałam sie co z nią zrobic. Chyba znalazłam odpowidź ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Cucinissima, polecam też zupę pomidorową z soczewicą :)

    OdpowiedzUsuń