środa, 2 czerwca 2010

Ciasto jabłkowo imbirowe z polewą śmietanową

Pyszne.
Przepis z książki Wyśmienite ciasta serowe Elisabeth Lange
Książka mocno taka sobie (w składnikach co i rusz figurują jakies zagęstniki i inne "cuda), ale akurat to ciasto wyszło autorce wyśmienicie :)
CIASTO
½ kostki drożdży (użyłam 1 malutkiej)
200 ml mleka
50 g masła
375 g maki
30 g cukru
Szczypta soli
MASA
1 i ½ kg jabłek (użyłam 1 kilograma)
1 kawałek imbiru wielkości kciuka
1 sparzona cytryna
100 g cukru
3 jajka
350 g gęstej śmietany

Drożdże rozkruszyć, dodać łyżeczkę cukru, zalać letnim mlekiem
Masło rozpuścić
Do miski wsypać mąkę, wlać masło, resztę cukru i sól.
Wlać do miski mleko z rozpuszczonymi drożdżami i wyrabiać (mikserem) tak długo aż z ciasta utworzy się kula, która będzie odchodziła od dna.
Miskę przykryć i odstawić w ciepłe miejsce, aż ciasto podwoi swoją objętość.
Blaszkę wysmarować tłuszczem lub wyłożyć papierem do pieczenia.
Ciasto rozwałkować i przełożyć do blaszki. Uformować niewysoki brzeg.
Jabłka obrać, usunąć pestki i pokroić. Ja pokroiłam w dość drobne kawałki, żeby przyjemniej się jadło :)
Imbir obrać i posiekać (starłam) i dodać do jabłek.
Z cytryny zetrzeć skórkę i wycisnąć sok. Wlać do jabłek
Dodać 50 g cukru i wymieszać.
Mieszankę owocową rozłożyć na cieście ciasto piec około 20 minut w 200 stopniach.

Jajka roztrzepać ze śmietaną, dodać resztę cukru. Polać ciasto
Zapiekać kolejne 30 minut.

8 komentarzy:

  1. Nie lubię przepisów, które promują sztuczność.
    Ale na to ciasto chętnie bym się skusiła. :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ten wierzch jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  3. mnie ten imbir bardzo kusi , jabłka , imbir , ciasto drożdżowe

    OdpowiedzUsuń
  4. skład idealny! chętnie bym się wgryzła...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. "myniolinka pisze...
    skład idealny! chętnie bym się wgryzła...:)"

    slowo wgryzla, przeczytalem jak wyrzygala. mozg mi splatal figla a tyle radosci

    Co do ciacha, ladnie wyglada ale ze zrobieniem jakies walkowanie, cudawianki...
    Marghe zamiesc jakis przepis na ciacho w 15 minut do zrobienia przez nieudacznika kulinarnego. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimie, Tiramisu' rób :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jestem mile zdziwiona, ze takie ładne ciasto "zakręciłaś" :) Pozdrowienia z Poznania

    OdpowiedzUsuń