wtorek, 22 kwietnia 2014

Kokosowa papryka. W postaci sałatki

Wg książki Mighty Spice Cookbook sałatka ta nosi nazwę Coconut and Chilli Kerabu Salad

Wg mnie jest absolutnie rewelacyjna. A ja nie lubię papryki, mogłaby dla mnie nie istnieć.

1/2 czerwonej cebuli
2 łyżki wiórków kokosowych
1 czerwona papryka
200 g kiełków fasoli (zapomniałam kupić, sałatka na tym nie straciła)
pół czerwonej papryczki chili - bez pestek (ja tam lubię pestki)
garść świeżej mięty

Sos:
4 łyżki sosu rybnego
sok z 2 limonek
2 łyżeczki cukru (użyłam jednej)
2,5 cm imbiru

 Sos rybny, sok z limonki i cukier wymieszać. Imbir obrać i zetrzeć na tarce, dodać do sosu.
Cebulę pokroić w piórka, wrzucić do sosu.
Odstawić na 5 - 10 minut

Paprykę pokroić w cienkie paski

Wiórki kokosowe prażyć przez 30 - 40 sekund na patelni. Uważać, żeby się nie spaliły, mają się zrumienić

Paprykę, chili i kiełki  polać sosem z cebulą. Posypać wiórkami i porwanymi liśćmi mięty. Wymieszać i jeść.




4 komentarze:

  1. Bardzo fajna , a dałoby się zamiast tego sosu rybnego dać coś innego?Sos sojowy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dać by się dało, tylko smak będzie zupełnie inny. Rozumiem, że nie przepadasz za sosem rybnym?

      Usuń
    2. nie jadłam nigdy , bo kiedyś nie było ,a od ponad 20 lat nie jem takich produktów, bo jestem wegetarianką

      Usuń
    3. Rozumiem. Spróbuj zatem z sojowym i daj znać czy smakowało :)

      Usuń