środa, 28 sierpnia 2013

Bardzo cytrynowy bulgur z karczochami

Rzadziej tu bywam, bo jak nie urlop to remont.. Kuchnia idzie pod  młotek.

Ale czasami uda mi się coś w kuchni zakręcić, to się dzielę :)

Sałatka jest inspirowana przepisem Gino D'acampo,  pochodzącym z książki "Smaczna i zdrowa kuchnia włoska"

250 g bulguru
1 opakowanie szafranu
325 ml bulionu warzywnego
4 łyżki  oliwy
skórka i sok z 3 cytryn
pół pęczka bazylii
50 g orzeszków pinii
200 g karczochów z oleju
kilka łyżek kaparów (ilość wg uznania, ja lubię duuuużo)
20 pomidorków koktajlowych
sól
pieprz

Do wody, w której będzie gotowany bulgur wsypać szafran i sól
Bulgur gotować. Odcedzić, przestudzić
Bazylię posiekać / porwać.
Na patelni rozgrzać 2 łyżki oliwy, dodać skórkę z cytryny, kapary i orzeszki. Przesmażyć. Dodać połowę bazylii. Wymieszać.
Zawartość patelni dodać do bulguru, wlać sok z cytryny, pozostałe 2 łyżki oliwy,  dodać pomidorki, karczochy i resztę bazylii.
Porządnie wymieszać. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Mnie ta sałatka najbardziej smakowała zaraz po przyrządzeniu.
Schłodzona też jest dobra :)


Oryginalnie zamiast bulguru występuje kuskus, nie ma mowy o szafranie a bazylia jest miętą.

2 komentarze:

  1. Lubie takie przepisy, ktore nie traca na modyfikacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maggie, wersji oryginalnej nie jadłam, więc nie wiem czy moja nie straciła ;)

      Usuń