piątek, 8 listopada 2013

Kukurydza, sumak, chili

2 puszki kukurydzy (kolby też mile widziane)
pół świeżej papryczki chili
sok z połowy cytryny (niekoniecznie, ale my lubimy kwas ;) )
1 łyżka sumaku
2 łyżki sosu sojowego japońskiego
pieprz
świeża mięta
oliwa z chili (albo zwykła jeśli ktoś woli łagodniejszą wersję)
2 ząbki czosnku  - obrane, pozostawione w całości

Kukurydzę osączyć.
Oliwę rozgrzać na patelni, wrzucić czosnek, sumak  i pokrojone drobno chili. Przesmażyć.
Dodać kukurydzę, wcisnąć sok z cytryny i wlać sos sojowy. Lekko odparować.
Dodać porwaną miętę.
Już :)
Proste, prawda?
Przed podaniem czosnek można wyjąć

5 komentarzy:

  1. Podoba mi się - baaardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. MI również się podoba :) Już czuję ten smak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Danie tylko dla tych co lubią połączenie słodkiego (kukurydza), słonego (soso s.). ostrego (chili) i kwaśnego (sumak).
    Niezły misz masz ;) jednym słowem

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne połaczenie :0 a sumak ja też uwielbiam uzywac np do smazonych ziemniaczków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, o ziemniakach z sumakiem nie pomyślałam. Podoba mi się pomysł :)

      Usuń