piątek, 13 marca 2015

Coleslaw po japońsku

wg Harumi Kurihara


1 nieduża kapusta
50 g cebuli
1 łyżka oleju roślinnego
60 ml octu ryżowego
1 - 2 łyżeczki cukru
sos sojowy japoński - do smaku. Ja bardzo go lubię więc byłam dość hojna ;)
sól, pieprz
ziarna sezamu

Sezam uprażyć na suchej patelni

Kapustę i cebulę posiekac bardzo drobno. Ja, jak zwykle, pomogłam sobie mikserem.
Wrzucić do lodowatej wody (ten etap pominęłam i wcale to kapuście nie zaszkodziło) na 2 - 3 minuty, odcedzić, przełożyć do miski i wstawić do lodówki na minimum 30 minut.

Doprawić olejem, octem, cukrem i sosem sojowym. Każdy składnik dokładnie wymieszać z kapustą. Harumi twierdzi, że kolejność jest istotna, grzecznie się do tego zalecenia zastosowałam :)

Doprawić do smaku solą (ostrożnie, sos sojowy jest słony)  i pieprzem.

Posypać sezamem.

Podawać natychmiast.

Jak dla mnie rewelacja, na stałe wchodzi do naszego jadłospisu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz