wtorek, 24 listopada 2015

Seler musztardowy

No dobra, seler jest zupełnie normalny. Sos jest musztardowy :)

Przepis z książki D. Lebovitza "Moja kuchnia w Paryżu"

Sos:
1/2 szklanki domowego majonezu (przyznaję bez bicia, że mój był kupny)
1/4 szklanki creme fraiche lub kwaśnej śmietany (użyłam jogurtu naturalnego)
2 łyżki musztardy gruboziarnistej
1 łyżka musztardy Dijon
2 łyżki soku z cytryny
1 łyżeczka soli morskiej lub gruboziarnistej niejodowanej (dodałam ZNACZNIE mniej, musztardy są wystarczająco słone)

1 kg selera korzeniowego
2 łyżki natki ( u mnie mniej)

Wszystkie składniki sosu połączyć.
Selera obrać i  pokroić w cieniutkie paseczki lub zetrzeć na tarce.
Szybko wymieszać z sosem, żeby seler nie stracił koloru pod wpływem powietrza.
Dodać natkę,

Ten sam sos wykorzystałam do surówki z pora. Pasuje idealnie


1 komentarz: