piątek, 11 lutego 2011

Orientalna sałatka z ogórków


Przepis jak zwykle z książki” 500 chilli recipes”. Trochę zmodyfikowany

2 - 3 ogórki
2 łyżeczki soli
2 szalotki – drobno pokrojone
2 ząbki czosnku – posiekanego
1 łyżka octu słodowego
Jeszcze jedna łyżeczka soli
Pół łyżeczki koreańskiej suszonej chilli. Nie mam pojęcia jakiego pochodzenia jest moja chili J
2 łyżeczki prażonych ziaren sezamu. Dodałam czarnego sezamu
2 łyżeczki oleju sezamowego. Nie przepadam, nie dodałam.
1 łyżeczka ostrej pasty chili. Użyłam sambala. Nieco mniej niż łyżeczki
Od siebie kapnęłam sokiem z limonki :)

Ogórki obrać, pokroić w bardzo cienkie paski (można pomóc sobie obieraczką do marchewki). Wrzucić na sito, posolić 2 łyżeczkami soli, odstawić na jakieś 30 minut.
Po tym czasie odcisnąć nadmiar płynu, wyrzucić ogórki na czystą ściereczkę i jeszcze raz odcisnąć.
Wymieszać wszystkie składniki. Cukier powinien się rozpuścić. Wymieszać z ogórkami,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz